Emelieba

Alla inlägg under februari 2010

Av Emelie - 27 februari 2010 23:35

är skade glädejen :P Och ja just nu myyyyser jag bara med tanken   

Fast igentligen så skadas ju fel person fast ändå inte..


Idag har vi städat ur lägenheten i Kristinehamn. Det luktade hem när ja kom in där. Fast jag inte bodde där sååå länge så kändes det lite sorgligt men som sakt många minnen är väll orsaken till de...

Har iallafall sett på snabba chash och myst i soffan.  Imorgon blir det tvätt o städ.- Och sen börjar en ny vecka...



KramPuss på er!

Av Emelie - 27 februari 2010 10:30

Hej på er!

Har precis ätit nu , ska snart duscha. Känner mig utvilad skönt att slippa gå upp efter klocka.. Idag bär det av till kristinehamn och städa ut gammla lägenheten, sen slipper jag det (skönt). Men ärligt talat så känns det lite vemodigt eftersom jag har sååå mycket minnen och allt från just Kristinehamn. Men man ska oxå börja gå vidare och inte stanna kvar där och stå på samma ställe resten av mitt liv för det vill jag inte göra.


Men nog om det livet går ju som sakt vidare. Imorgon ska jag bara vara hemma städa och plocka, samt tvätta om det finns någon tid, vilket jag hoppas :)


KramPuss på er!

Av Emelie - 26 februari 2010 22:20

Jag hade ju skrivit vääärsta inlägget om linda som tack för att du fanns där för mig, och Natalina för att du är min vän. Men det krångla som FAN så ja orka inte hålla på om skriva om det 100ggr...


Men i övrigt så är det bra går bra på jobbet om jag får säga vad jag tycker. Sen igår betällde jag en jacka då jag är i stort behov av en..

Jag är sjukt trött mina ögon känns som bly, men ska väll snart krypa ner i sängen..

Björn håller på och går mig på nerverna med sin hellikopter som han flyger precis vid mitt huvud..


Nej nog bloggat för idag...



KramPuss på er!

Av Emelie - 22 februari 2010 21:02

Ja ni nu har jag ju iallafall en låne telefon men INGA numer.. Så ni får skicka ett sms med namn så jag vet att de är ni ..

Annars har helgen vart bra , sov hos mamma o pappa från fredag till söndag. Goosebarnen var hos oss på lördagen vi åkte pulka ( i ovädret) och det var faktiskt riktigt roligt. Fast man inte orkar som man gjorde förr haha ..

Igår var jag o mamma och städade hos mormor o morfar så jag torkade alla skåp i köket.


Idag har jag jobbat. Gick bra bara att jag fattar INTE hur jag kan vara så irriterad o sur hela tiden? Hmmm.. Blir de inte bättre denna vecka måste ja göra något drastiskt.. (?)


Nej nu ska ja nog gå o sova. Jobbar kväll imorgon fast jag börjar 10 på morgonen :P Så för att orkar får d bli film o sängen..



KramPuss på er!

Av Emelie - 19 februari 2010 14:07

Ja ikväll blir det tacos mys med mamma,pappa,Linda, fredrik, Mikey och ja o älsk :D Myspys.. Idag har jag dammsugit och torkat gov.. :D och städat toan. Vi har ju även köpt en ny sängram så har fixat lite i sovrummet. Så nu är det bara att tapetsera en fondvägg och måla sängramen + köpa nya lampor så är det ju klart och så som vi vill ha det    men som sakt allt har sin tid..


Annars i helgen blir det väll full fart som vanligt , imorgon ska vi hämta myspys barnen så ska vi ut o åka pulka + grilla korv o så...



Ja är rätt sur för min telefon e trasig :O min NYA telefon så ni kan tyvärr inte nå mig. Ska gå in på telenor imorgon och fråga dom ett och annat..


Nej bara massa tråkig fakta idag så nu ska ja sluta blogga haha...



KramPuss på er!

Av Emelie - 16 februari 2010 19:49

Ja ni det är ju fettisdagen idag och vi åt semla jag och min älsk   

Annars har jag varit på sjukhuset/vårdcentralen idag, men blev inge klokare för de.. Ska väll ringa lita samtal imorgon. Och vi ska iväg och köpa en jätte fin sängram imorgon wiiiii... Sen får vi se om vi kanske får besök?


Annars är det ju som de är, ingen sinnes ro. Innre stress , ja det finns inget värre...



KramPuss på er!

Av Emelie - 15 februari 2010 23:17

ja ni idag har jag väll kämpat. Men det brast som vanligt på eftermiddagen. Att vara ensam är nog det läskigaste som finns när man känner så här. Men ensam är jag inte, men ändå känner jag mig ensam. Det är mina tankar som gör mig till den mäst ensammaste personen (enligt mig själv, och mina tankar.) Men ibland så tar dom över hela mig. Men jag är så medveten om alla signaler som min kropp ger ut. Som min kropp ger tecken minst en vecka innan. Men jag lär mig aldrig.

 

 

Men imorgon hoppas jag på en bättre dag. Nu blir det sängen..



God Natt!!!

KramPuss på er!

Av Emelie - 15 februari 2010 09:52

Nu fick jag "uppleva" det hemska igen. Ungefär ett halvårs sen om inte mer som jag hade det. Det kommer självklart så jävla olägligt. På tåget hem. Det var kraftigt, smärtsamt och totalt jävla hemskt. Men det är det ju alltid. Jag har önskat enda sedan första gången för flera flera flera år sedan att det aldrig mer skulle komma. Att jag aldrig mer skulle behöva känna det. Den hjälplösheten den paniken, det trycket.

Det har nog blivit för mycket. Jag måste hinna andas och det har jag inte gjort. Bara andas och känna att jag lever och inte är någon jävla maskin som går på autopilot.

Jag är Emelie en levande människa med så mycket vilja och omtanke, att jag någonstans glömmer bort att andas, att jag glömmer bort mig själv i all denna omtanke som jag har.

Jag är inte lika rädd längre för att dö, nu är jag bara rädd att det ska äta upp mig inifrån som det har lyckats med i så många år innan.

Att jag ska få börja på 0 igen.

 

 

  



Men nej jag är STARK och det här klarar jag som jag har klarat allt annat innan. Bara det att när det hemska kommer och slår undan benen på mig så känns det som att jag ska rammla tillbaks, att det inte behövs mycket. Och nej det gör det ju inte, de vet jag ju sedan innan. Men jag har några få men fruktansvärt starka personer i min närhet. 

Ovido - Quiz & Flashcards