Emelieba

Alla inlägg under april 2010

Av Emelie - 30 april 2010 11:37

Först vill jag ägna några rader åt en av mina älskade vänner Natalina, Gumman jag är så orolig, varför ringer du mej inte? Du ska inte behöva må så här. Du måste försöka tänka på dig själv lite oxå innan du bryts ner totalt för de är så det känns just nu, som att du håller på och bryts ner allt mer och mer. Och det får Inte hända ennu en gång. Jag finns här!!


http://www.youtube.com/watch?v=S_qDOzlqozQ





Ja ni nu är det valborg då, vi ska på mys middag hos mamma och pappa idag. och det blir nyktert oxå, kanske ett glas vin men det tvivlar jag på eftersom jag käkar pencelin. igår städade jag min garderob vilket blev jätte bra.. Jag längtar till veckan så jag kan börja jobba igen för fy fan inge roligt att vara hemma för tankarna maler bara i huvet på mig, och det vill jag inte för det slutar aldrig väl. Nej nu måste jag göra något att äta tror det får bli ungsomelett med svamp   




KramPuss på er!

Av Emelie - 29 april 2010 13:58

Ja ni var en sväng till akuten igår då sjukrådgivningen ville att jag skulle åka dit. Och som jag har trott så hade jag fått bihålsinflamation. Så nu äter jag pencelin och fått en nässpray med kortison. Så nu jävlar måste jag väll ändå blir frisk!  


Så har iallafall varit till apoteket och hämtat ut det. Har även betalat räkningar , lika roligt varje gång ?!(med en viss ironi).


Funderar på om jag ska ta tag i min garderob idag då den ser ut som ett enda bombnedslag. Usch hemskt. Ska nog rensa lite oxå. Finns nog endel som jag igentligen inte ens vill ha. Jag måste göra något för ligga hela dagarna funkar lixom inte. Jag hoppas att jag kan jobba till veckan iallafall    men det är jag nästan helt säker på...



Igår gjorde vi något mycket roligt, men det får ni veta om typ 1½ månad...

 

 

Nej fixa en bra spelningslista och sen rensa lite garderob!

 

 

KramPuss på er!

Av Emelie - 28 april 2010 09:32

Ja ni jag är inte frisk än vilket ni kanske förstår eftersom jag bloggar. Har haft svin ont i natt i bihålan. + svettats och frysit! Med andra ord inget nytt på den fronten. Kanske får bli hemma hela veckan så jag blir ordentligt frisk.. Ja vi får se hur det blir.


Har iallafall käkat frukost, youghurt (stavning?)med nötterm mums!



Jag måste våga lita, att inte vara så rädd för att bli sårad. Med det är svårt. Men jag vet jag är stark och jag ska börja släppa på mig själv och mina tankar. Blir det så blir det. Finns inget jag kan göra åt det. Men då vet jag vad jag ska göra. Men måste tänka possetivt!

 

 

KramPuss på er!

Av Emelie - 27 april 2010 20:43

Helt ärligt jag har verkligen världens bästa pojkvän, allt han gör för mig. Det är helt sjukt. Kanske säger jag för sällan hur mycket han betyder för mig. Tänk att den dagen som jag sa hej på krogen skulle vara något av det bästa jag har gjort i hela mitt liv?

Det är iallafall helt underbart att ha fått träffat sin själsfriend. Tänk att jag kunde få uppleva den lyckan. Ja det är de ju inte alla som får. Och jag kan nog nästan säga helt 100 att vi kommer nog att bli gammla tillsammans. Jag och min underbara Björn  



För övrigt blev köttfärspajen helt underbart god. Den gillades starkt. Nej nu måste ja gå ska ner med min älskling och fixa min cykel sen ska vi mysa ner oss framför tvn och kolla på kommisarie vinter!



KramPuss på er!

Av Emelie - 27 april 2010 12:38

Jag har gjort lite nytta iallafall fast jag är sjuk. Har fixat med massa papper och äntligen hittat en bra lösning (tror jag.) Har gjort iordning plastfickor till oss så nu kanske det kan bli lite bättre ordning? Känns så iallafall.


Funderar på att fixa någon lunch, är inte så jätte hungrig. Vi har börjatmed GI så min frukost bestog av naturel youghurt med nötter, och tro de eller ej men man står sig konstigt nog på det. Ska nog även ta mig en dusch då det är så vidrigt med feber när man ena stunden svettas som en gris och nästa stund fryser som om det vore -40 grader i lägenheten.

Tänkte även förberada sen inför middagen då de får bli köttfärspaj med en stor och god sallad tror jag. Mumms! GI verkar helt ok då man faktiskt får äta bara att man tar bort allt socker + kolhydrater. Tror vi kommer fixa det fin fint då vi är 2 om det. Vet sen innan när jag har försökt med olika metoder att de inte gått så länge då man inte får så mycket motivation. Men om jag hade prövat GI så kanske det hade funkat? Jaja skit samma :P



KramPuss på er!

Av Emelie - 27 april 2010 09:29

Hej på er!


Ja jag är hemma och är sjuk, ärligt finns inget värre och tråkigare än att vara hemma och vara sjuk *suck*.. Jag hoppas jag inte är sjuk hela veckan iallafall.


Helgen som var hade vi Tor och Tea, de vart mycke bus som vanligt   

Vi var bl.a till Lekparken på Kolsnäs den gillades stark då det fanns mycket att göra där, så får nog bli av fler ggr.

Vi var även på lördagen till Linda o Fredrik, eftersom brorsan fyllde år så vi firade honom, det var riktigt trevligt bara de att jag var sjukt trött och det berode nog mycket på att jag höll på att bli sjuk.


Imorgon är det meningen att jag ska köra en körlektion, får se lite hur jag mår under dagen så kanske jag orkar iväg annars får jag boka en ny tid nästa vecka.

Jag har bestämmt mig iallafall att jag ska fan lycka med körkortet nu, för jag vill verkligen ha det nu!!!  


Just det jag har ju klippt mig och färgat mig oxå, det blev riktigt bra, har brunt med lite röda slingor.. Fick ju presentkort på de när jag fyllde år.



Jag ska försöka bli lite bättre på att blogga, men känner oxå att jag inte vet vad jag ska blogga om. Har ni några förslag??


KramPuss på er!

Av Emelie - 19 april 2010 21:07

Att inte veta är hemskt, att inte förstå är lika hemskt. Och jag vet inte och jag förstår inte. Jag har mina aningar varför jag känner som jag gör. Men ett svar skulle vara underbart. Om jag fick min känsla bekräftad att den stämde?! Det kanske är en skit sak, eller nej faktiskt inte då det handlar om mig och min omgivning som får ta det här.

 

 


 

 

 

 

 

 

Av Emelie - 13 april 2010 21:29

ja ni , el ja jag undrar om ni är några där ute som fortfarnade hoppas på att jag ska börja blogga igen så ni får börja följa mitt underbar liv igen :P hahah...


Ja jag har ju hunnit fylla år iallafall, el ja jag fyllde år i söndags det blev en mycket lyckad dag. helt underbar faktiskt    jag fick 2 heeeelt underbara presenter en kan jag berätta om. Den lilla lurvtuffsen till hund vi har lånat av Björns syster blir min om allt funkar. Ärligt ja börja grina, men de var ju oxå eftersom jag fick en annan UNDERBAR sak.. Och jag berättar inte än för er förens det är gjort. Visst några vet som är värda att få veta -.- Haha...



Annars jobbar jag och står i, vi har tapetserat om  hallen. De blev sååå bra :D



Kom på att ja måste göra en sak.. jisses minnet är bra men kort..



kramPuss på er!

Ovido - Quiz & Flashcards