Emelieba

Direktlänk till inlägg 14 maj 2010

Tankeställare?

Av Emelie - 14 maj 2010 14:59

Ja ni vad har hänt sen sist? Inte värst mycket faktiskt. El jo har fått iordning det riktigt fint i barnens rum :) Idag vaknade jag med den härliga migränen så det var bara att lägga sig igen, sov väll till halv 2 av och till så klart. Helgen blir lugn, stallet, tvätta städa och pyssla lite här hemma. :) En relativt vanlig helg för min del. Skönt :)


På måndag kan jag få ett bra besked så håll tummarna för mig :)


6 Juni längtar jag till så det finns inte. Är en stor dag för mig. :) Faktiskt, mer får ni veta då:)



Jag tycker det är sorligt med alla tjejer (spec tjejer) där ute som sitter och tycker synd om sig själva. Någon gång måste man faktiskt gå vidare, och jag känner tjejer ink mig själv som faktiskt har orkat. Vi som var så långt ner och kände som om vi hade en evighet till just då vi skulle vara på väg tillbaka. Men nej verkligen inte. Jag kollar på mig själv idag och för ett år sedan. Vilken skillnad. Är det verkligen jag? Och ja det är jag, jag trode inte att det skulle gå så snabbt att bygga upp sitt liv som det faktiskt gjorde. Att få gå från avgrunden till ett bra och lyckligt liv faktiskt funkar. Man måste se framåt och inte bakåt jämnt. För då kommer du aldrig kunna komma någonstans med dej själv. Och eran bitterhet snälla lämna den och se på hur bra ni har det jämfört med andra, som inte ens har tak över huvet. Ingen som bryr sig på det sätt som ni har. För tyvärr det finns faktiskt dom som inte ens har en vän som bryr sig och önskar att dom ska få ett drägligt liv....

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 2 september 2011 14:50

Hej på er! Nu har jag äntligen skaffat mej en ny dator, har ju varit utan i en månad lite drygt.. Men ja nu ha jag äntligen en ny :) En liten söt sak som känns riktigt bra :) Jag har ju börjat med praktiken på centralsjukhuset i karlstad avd 6. Me...

Av Emelie - 20 augusti 2011 22:23

Jag sitter och tänker tillbaka till dom fina och underbara stunderna jag hade i kristinehamn. För det finns faktiskt sånna minnen och stunder som jag skulle kunna uppleva om,om och om igen.. Dom underbara vännerna. Alla nätter vi satt och lyssna på u...

Av Emelie - 16 augusti 2011 12:08

Hej på er!     Ja nu är jag klar på mitt semvik.. Känns skönt med en ledig vecka, innan allvaret drar igång.. Alltså skolan. Ska ha praktik i 3mån och läsa psykiatri. Ska bli så kul att göra något annat ett tag.. Kanske kan jag komma på VAD jag...

Av Emelie - 7 augusti 2011 11:29


Hej på er!     Ja nu är jag inne på min näst sista jobb helg. Nästa helg är det delad tur en dag som gäller. Men sen är jag ledig i en vecka innan praktiken drar igång.. Måste ringa dom nästa vecka så jag får schema. Känns ju underbart att det ...

Av Emelie - 25 juli 2011 23:36

Hej på er!   Jag måste få klaga lite :P ,jag blir så sjukt  på folk i min omgivning ibland. Bara en massa klagande om sjukdom, familj, släkt, vänner, jobb m.m m.m kan nog fortsätta i all oändlighet. Varför inte bara gilla läget istället för att b...

Ovido - Quiz & Flashcards